Світлана_Медвєдєва | Дата: Субота, 06-Лют-2021, 18:55:54 | Повідомлення # 1 |
Инициатор дискусій
Група: Модератори
Повідомлень: 24
Статус: Offline
| Відповідно до розпорядження КМУ від 31 січня 2018 року N 60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад», з 1 лютого 2018 року Держгеокадастром було розпочато передачу усіх земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність відповідних об’єднаних територіальних громад (ОТГ), крім тих земельних ділянок, які не можуть бути передані у комунальну власність. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності передаються Держгеокадастром до ОТГ у комунальну власність великими масивами, площа яких складає десятки та сотні гектарів. ‼У той же час, Земельний кодекс України не передбачає передачу земель у приватну власність площею, більше ніж 2 га (крім паїв). За таких обставин, такі великі ділянки, для їх подальшої передачі у приватну власність, після реєстрації права комунальної власності, підлягають поділу відповідно до норм безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Виникають непоодинокі випадки, коли після поділу зазначених земельних ділянок та державної реєстрації їх в Державному земельному кадастрі, ОТГ не звертається до державного реєстратора/нотаріуса щодо реєстрації права комунальної власності на новосформовані земельні ділянки, а зразу передає їх у приватну власність на підставі відповідних рішень. Слід зазначити, що відповідно до ч.2 ст. 3 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. ‼Отже, враховуючи зазначене, ОТГ не має права розпоряджатися поділеними земельними ділянками без реєстрації права комунальної власності на них і рішення щодо передачі таких земельних ділянок у власність громадянам є такими, що порушують Закон. Окрім того, виникає ще й технічна проблема в реалізації приписів Закону, оскільки в Державному реєстрі речових прав залишається активним запис щодо права комунальної власності на вже не існуючу земельну ділянку, яка була поділена. Враховуючи вищевикладене, з метою не допущення порушень норм чинного законодавства, об’єднаним територіальним громадам рекомендується дотримуватися порядку поділу земельних ділянок та реєстрації права власності на такі ділянки, які закріплені в діючих нормативно правових актах, для подальшого розпорядження цими земельними ділянками, шляхом передачі їх у приватну власність. АЛГОРИТМ ДІЇ ОТГ ПІСЛЯ ПЕРЕДАЧІ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ У КОМУНАЛЬНУ ВЛАСНІСТЬ. 1. Звернення уповноваженої особи ОТГ до державного реєстратора/нотаріуса для державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку, яка була передана Держгеокадастром. ‼Для державної реєстрації права власності на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об’єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність державному реєстратору уповноважена особа ОТГ повинна подати: ✅ рішення правонабувача майна, уповноваженого ним органу про надання згоди на передачу об’єкта нерухомого майна; ✅ акт приймання-передачі такого об’єкта нерухомого майна. На підставі поданих документів державний реєстратор проводить державну реєстрацію права комунальної власності за відповідною територіальною громадою. ‼Без проведення зазначених реєстраційних дій, подальший поділ земельної ділянки буде неможливий! 2. Розроблення технічної документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки. Таку документацію виготовляє землевпорядна організація, яка має ліцензію на виконання відповідного виду робіт. 3. Звернення до державного кадастрового реєстратора для скасування державної реєстрації земельної ділянки, яка була поділена та формування нових земельних ділянок, шляхом внесення інформації про них до ДЗК (новосформованим земельним ділянкам присвоюються кадастрові номери). 4. Затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, відповідно до п. 12 ст. 186 Земельного кодексу України та ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Затвердження вказаної технічної документації відбувається шляхом прийняття органом місцевого самоврядування відповідного рішення. 5. Звернення до державного реєстратора/нотаріуса для проведення державної реєстрації права комунальної власності на новосформовані земельні ділянки. ‼Для державної реєстрації права власності на земельну ділянку, що створюється шляхом поділу надається документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку до її поділу (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав). 6. Прийняття рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність відповідно до вимог чинного законодавства. Дотримання вимог законодавства у сфері земельних ресурсів та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно значно гармонізує правовідносини у цих сферах, покращить роботу державних реєстраторів та підвищить ефективність в реалізації прав на земельні ділянки. Автор: Медвєдєва Світлана, Альона Бабіч, Заболотний Анатолій
|
|
| |