Світлана_Медвєдєва | Дата: П`ятниця, 16-Кві-2021, 13:38:38 | Повідомлення # 1 |
Инициатор дискусій
Група: Модератори
Повідомлень: 24
Статус: Offline
| Всі ми знаємо, що найбільш актуальними та частими реєстраційними діями є реєстрації ФОПів та ТзОВ. Але є цілий пласт інших, не менш цікавих, складних законодавчо, реєстраційних дій щодо суб'єктів господарювання які, хоч і не так часто звертаються, але є проблемними. Поговоримо про ОМС та їх виконавчі органи . Найперше що потрібно зробити реєстратору це проглянути відповідні статті профільного закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань": 1) п.8 ст. 1 - ЗАЯВНИК. В даному випадку це керівник державного органу, органу місцевого самоврядування або уповноважена ним особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення державного органу, органу місцевого самоврядування. 2)Стаття 15. Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації та частина 2 статті 17 - необхідні документи . В даному випадку для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - місцевої ради, виконавчого комітету місцевої ради, а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї. Для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - виконавчого органу місцевої ради (крім виконавчого комітету), а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї, а також акт місцевої ради про створення, припинення виконавчого органу, акт сільського, селищного, міського голови про призначення керівника такого органу. Тобто, якщо у нас СТВОРЕННЯ/ЗМІНА СТОСУЮТЬСЯ МІСЬКОЇ / СІЛЬСЬКОЇ РАДИ заявник - міський голова або особа за нотаріальною довіреністю від нього ( див. ст. 6 Профільного закону) подається заява форма 3 (для органів державної влади) і все (згідно статті 36 Закону ОМС від плати за державну реєстрацію звільнені). Юридична особа публічного права створена згідно закону. Установчий відсутній (прошу не плутати з відсутністю статуту тер.громади, який нас не стосується). А тепер найцікавіше. ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ ОМС. Для початку розберемось з терміном, а допоможе нам у цьому стаття 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" "Виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами". Стаття 11 цього ж Закону дає більш розширене тлумачення:"Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади." Тепер розберемось з організаційно-правовою формою таких органів. Це однозначно буде "Орган місцевого самоврядування", ми можемо бачити безліч помилок/ старих реєстраційних дій щодо таких виконавчих органів де їх внесено до реєстру під ОПФ "Комунальна організація/установа/заклад" що в корні невірно. Ну, не може комунальна організація виконувати делеговані повноваження. Їдемо далі. Щодо документів в даному випадку : Заява знову ж таки форми 3, Акт місцевої ради про створення, Акт місцевої ради про призначення голови цього органу і УСТАНОВЧИЙ ДОКУМЕНТ. І тут у багатьох реєстраторів, з огляду на норми статті 17 виникає цілком резонне питання: БРАТИ ТЕ ПОЛОЖЕННЯ чи ні? Хтось навіть пропонує відмовляти, але тут підстав для відмови немає ніяких. Не згодні зі мною? Перегляньте статтю 28 Профільного закону. Ну, немає у нас такого пункту як "подано зайвий документ". І документ той не зайвий. Тому що існує цей суб'єкт господарювання і діє саме на підставі Акту про своє створення та в межах своєї компетенції, передбаченої затвердженим ОМС Положенням. Тому положення - однозначно брати, з усіма вимогами статті 15 до нього. Заявник тут, моя думка, КЕРІВНИК такого виконавчого органу. Знаю є інші думки , зокрема – міський голова, але я читаю норму статті 1 п.8 враховуючи організаційно-правову форму. Далі буде… Підготовлено ВИОЛЕТТА ТРАЧУК
|
|
| |