Лика | Дата: Четвер, 26-Сер-2021, 07:47:24 | Повідомлення # 1 |
 Дуже активний
Група: Адміністратори
Повідомлень: 65
Статус: Offline
| Рубрика "Державна реєстрація очима державного реєстратора"
Тема: Порядок витребування (вилучення) реєстраційних справ на нерухоме майно або документів із них (ДРРП)
 Витребування (вилучення) документів з реєстраційних справ здійснюється в порядку визначеному законом. Питання : Що таке реєстраційна справа? Реєстраційна справа це сукупність документів, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документів, сформованих у процесі проведення таких реєстраційних дій, що зберігаються у паперовій та електронній формі. Реєстраційна справа формується у паперовій та електронній формі після відкриття розділу на об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження та зберігається протягом всього часу існування об’єкта.
Реєстраційна справа включає заяви на проведення реєстраційних дій, документи, на підставі яких проведено реєстраційні дії, документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, а також відомості з реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав, запити державного реєстратора та документи, отримані із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року.
Реєстраційна справа ведеться в електронній формі та формується автоматично за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, до якої за результатом проведення кожної реєстраційної дії щодо об’єкта нерухомого майна автоматично включаються заяви, сформовані або подані в електронній формі, електронні копії документів, на підставі яких проведено реєстраційні дії, поданих у паперовій формі, документи, на підставі яких проведено реєстраційні дії, подані в електронній формі, документи в електронній формі, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, а також відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав, електронні копії запитів державного реєстратора в паперовій формі та документів, отриманих із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року.
Питання : На підставі чого і як здійснюється тимчасовий доступ до документів реєстраційної справи? Тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду в порядку, визначеному ст.17 Закона України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень » та Кримінально процесуальним кодексом України. До реєстраційної справи долучається копія судового рішення про витребування документів, супровідний лист або документ, яким суд уповноважив особу на їх одержання, а також опис вилучених документів. Вилучені з реєстраційної справи документи надсилаються поштовим відправленням до суду або передаються безпосередньо особі, уповноваженій судом на їх одержання. Після проведення відповідних процесуальних дій документи, вилучені з реєстраційної справи, підлягають негайному поверненню суб’єкту державної реєстрації, який забезпечує зберігання такої реєстраційної справи.
Питання : Чи мають право отримувати інформацію/копії документів з реєстраційної справи адвокати? Звернемось до ст.32 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» згідно якої можно встановити що за допомогою електронного цифрового підпису для адвокатів інформація з Державного реєстру прав у зв’язку із здійсненням ними повноважень надається в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру прав. Отримання копій документів з реєстраційної справи за запитом адвоката суперечить вимогам ст. 17 вищевказаного Закону , тому надання копій документів з реєстраційної справи на підставі запиту адвоката не можливе . Питання: Хто визначений суб’єктом що забезпечують зберігання паперових реєстраційних справ? Згідно ст. 9 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» - зберігання реєстраційних справ у паперовій формі здійснюється виключно виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями за місцезнаходженням відповідного майна.
Питання : Хто забезпечує доступ до матеріалів справи? Згідно з Порядком формування та зберігання реєстрацій них справ, затвердженим Наказом МЮУ від 18.11.2016 за № 3267/5 - доступ до документів реєстраційної справи в електронній формі забезпечує посадова особа із зберігання реєстраційних справ відповідного суб’єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, шляхом друку таких документів за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру з проставлянням власного підпису та печатки (за наявності) на кожній сторінці документа. У разі коли доступ до документів реєстраційної справи в електронній формі забезпечує посадова особа із зберігання реєстраційних справ, яка не є державним реєстратором, на документах, роздрукованих за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру, проставляється печатка суб’єкта (за наявності), що забезпечує зберігання реєстраційних справ.
Інформація підготовлена членом ГО «Спільнота реєстраторів» @Співак Світланою.
Дане узагальнення не є нормою права та має рекомендаційний характер
|
|
| |